Een CP-contact controleren

Een CP-contact controleren

Levensgevaar door elektrische schokken

Er bestaat een risico op elektrische schokken wanneer u werkt aan de elektrische installatie van de EV-laadbox. Alle werkzaamheden waarvoor de Ev-laadbox moet worden geopend, mogen alleen door een elektricien worden uitgevoerd.

Let ook op de documentatie van de EV-laadbox (montagehandleidingen en gebruikshandleiding). U kunt de documenten in de productcatalogus laden.

De communicatie met de EV-oplaadbare doos verloopt via twee contacten: het control pilot contact (CP) en het proximity pilot contact (PP). De EV-oplaadbare doos en het voertuig communiceren met elkaar via het CP-contact het PP-contact is passief. Beide contacten verwijzen naar PE als 0 V. Normaal gesproken is de CP-geleider wit, de PP-geleider rood of oranje en de PE-geleider groen-geel.

Het voertuig lading het CP-contact met een weerstand en geeft daarmee de status A, B, C, D of F door aan de doos voor het opladen van elektrische voertuigen. De EV-laadvoertuig gebruikt de pulsbreedte van een 1 kHz-signaal (PWM) om de maximale stroom doos te specificeren waarmee het doos de EV-laadeenheid mag opladen. Tijdens de negatieve pulsbreedte is de spanning min 12 V. Zolang er nee opgeladen release beschikbaar is, is er nee PWM-signaal; in plaats daarvan is er een Gelijkspanning van 12 V in status A, 9 V in status B of 6 V in status C.

Als de EV-laadbrug het verbonden doos niet detecteert, kan het CP-signaal de oorzaak zijn.

Meten van de spanning tussen CP (positief) en PE (negatief) in DC-modus. Gebruik een multimeter en geen spanningstester om dit te doen.

Als er nee spanning tussen CP en PE is, meten de spanning in de contrastekker van de EV het laden doos (CONTRASTEKKER variant) of op de aansluitklemmen (STOP variant).

OPMERKING : De 12 V is alleen meetbaar als de status-LED op de EV-oplaadbare doos groen is belicht, wat betekent dat er nee error is. Met een AC HOME EV oplaadbare doos, zorg ervoor dat de EV opladen doos correct op de montageplaat is gemonteerd. Als de ondergrond erg ruw is (pleister), lijkt de EV-oplaadbare doos plat tegen de wand, maar de contacten worden mogelijk niet volledig ingebracht. In dit geval worden de afdichtingen ook niet correct gevuld en bestaat het risico dat de luchtvochtigheid in de EV-oplaadbare doos terechtkomt.