📍 Locatie: Hilversum | 🕒 Fulltime (40 uur per week) | 📅 Startdatum in overleg
Ben jij technisch onderlegd en heb je affiniteit met elektrotechniek of elektronica? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor onze afdeling Customer Service & Support zoeken wij een enthousiaste Medewerker Tech Support die onze klanten en collega’s ondersteunt met technische vraagstukken. Heb je ook nog kennis van de Franse taal? Dan is dat mooi meegenomen!
Als Medewerker Tech Support ben jij het eerste aanspreekpunt voor technische vragen over onze producten en toepassingen – voor zowel klanten als collega’s. Je schakelt vlot tussen Nederlands en Engels en zorgt voor een servicegerichte aanpak die bijdraagt aan klanttevredenheid én commerciële groei.
Je werkt met klanten in de elektrotechnische sector, zoals panelenbouwers, machinebouwers en system integrators. Denk aan oplossingen waarbij componenten zoals relais, voedingen, klemmenstroken, interfaces en controllers worden toegepast in de industriële omgeving.
Zo ziet jouw werkdag eruit
Je begint de dag met het beantwoorden van technische vragen via e-mail en telefoon. Daarbij kun je altijd terugvallen op de lokale specialisten of de teams in Duitsland. Een klant belt over een probleem in een schakelkast – jij helpt met het analyseren van het probleem en adviseert over een passende oplossing. Later overleg je met collega’s over een garantieaanvraag en word je door het internationale team geïnformeerd over nieuwe producten en alle ins en outs. Daarnaast promoot je marketingacties en ben jij het aanspreekpunt voor eventuele technische vragen.
Voorbeelden uit de praktijk
Als Medewerker Tech Support krijg je uiteenlopende technische vragen. Denk bijvoorbeeld aan:
- Ik gebruik nu rijgklemmen van merk X, maar die heeft leverproblemen. Kunnen jullie een gelijkwaardig alternatief snel leveren? – jij zoekt een passende oplossing en stemt af met logistiek en verkoop.
- Voor een project heb ik voedingen nodig met UL-keur, 230 V primair, 24 V DC secundair en 6A – jij adviseert over geschikte producten en stuur specificaties door.
Weidmüller Benelux is gevestigd in Hilversum en onderdeel van het Duitse familiebedrijf Weidmüller, opgericht in 1850. Als pionier in de elektrotechniek zijn we wereldwijd actief in meer dan 80 landen met ruim 6.000 medewerkers. We ontwikkelen innovatieve oplossingen voor elektrische verbindingstechniek in industriële omgevingen – van energie tot data.
Kernwaarden
Er zijn vier belangrijke kernwaarden die van belang zijn voor onze behaalde successen.
Zie jij jezelf in deze rol en spreekt de wereld van elektrotechniek je aan? Spreken termen als terminal relais of power supply jou aan en weet jij de antwoorden op de voorbeelden uit de praktijk? Dan zou deze functie zomaar jouw volgende stap kunnen zijn! Solliciteer vandaag nog en versterk ons team!
Twijfel je nog of het een match is? Neem dan gerust contact op met Nazrin Magomedivand via hr-benelux@weidmueller.com voor meer informatie.
📌Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.